söndag 14 december 2008

Så var det söndag.....


...., tredje advent och ännu en helg till ända. 5 dagar kvar att jobba sedan blir det åtminstone 1 veckas ledigt. Jag kommer nog att jobba i nyårsveckan, arkivera undan 2008 och städa kontoret lite. Verksamheten kommer nog så gott som ligga nere då så det går säkert bra att flexa lite och jobba kortare dagar.
Igår blev det en tur till Norrköping och Mediamarkt. De hade många fina strumpor och kallingar som barnen kan få i julklapp ;-) Jag investerade även i en alldeles egen laptop! Fick ju tillbaka på skatten nyss och pengarna ska rulla! Dessvärre måste vi åka tillbaka med den, enligt specifikationen ska den vara utrustad med webkamera, vilket inte alls verkar finnas installerat. Inte för att det spelar så stor roll egentligen, men ska det ingå så ska det och vi har efter kontakt med varuhuset fått rådet att komma in med den så de får kolla. För övrigt blev jag väldigt positivt överraskad över den service och bemötande man faktiskt fick där! Trodde jag inte om jag ska vara ärlig, eftersom det är så stort och som sagt ett varuhus. Har ju handlat av andra stora kedjor förut och tyckt att de är lite nonchalanta och inte alltid vet vad de pratar om, men Mediamarkt i Ingelsta får toppbetyg hittills. :-)
Efter den turen var jag bara tvungen att lägga mig på soffan och vila en stund, det sliter att vara på fest!
Idag var det födelsedagskalas i Vagnhärad, svärfar fyller år på tisdag. Hade ju inte hunnit med att göra nåt födelsedagskort innan så 1 1/2 timme innan vi skulle vara där satte jag igång med det. Blev ganska ok tycker till och med jag. Har ingen bild att visa tyvärr men "plastsvägerskan" Chatarina sa att det va "proffsigt" med eftertryck, och det är bra betyg. Hon är ganska pysslig och duktig själv. Inte har jag sytt nu heller....... måste nog klippa till en klänning ikväll.
Ha det gott till nästa gång!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

He he det lönar sig att åka en extra resa ibland.... ;)