tisdag 6 januari 2009

Lite pyssel

Det har redan passerat 6 dagar på det nya året! Är det verkligen så att tiden går fortare ju äldre man blir?? Konstigt, för jag är ju 27 hela tiden!

I helgen som var tog jag det mest lugnt. Ändå fick jag en hel del gjort hemma. Tvättade upp berget med tvätt (som märkligt nog börjat växa igen), städade lite och gjorde klart en sida i Alex bebis-album. Dessutom så var vi på söndagen med barnens fotbollsklubb och inventerade på ICA. Det va mindre skoj i och för sig, men ingår i lagens åtagande för sponsorpengarna, så klart man ställer upp. Vi var ganska många så det var gjort på ett par timmar, nu kanske man slipper det för ett bra tag framöver....Jag räknade bomullstussar och dambindor så det stod härliga till! Hur många olika sorter av dessa ting kan det behövas!!?? Bara undrar.....

På tal om Alex album....Har lyckats få till en sida idag med, så nu är det 3 till antalet. Det går verkligen inte fort, jag måste fundera och flytta på grejer på varje sida 100 ggr under flera dagar innan jag bestämmer mig för hur det ska vara och ändå är jag inte säker på om jag är nöjd..... Självkritiken har kommit tillbaka! Det är ju svårt också, stilar och färger kommer säkert spreta åt alla håll när jag är färdig, men ta i beaktande att det är mitt allra första album, och som min kloka man sa: Ju mer man håller på....... Han har säkert rätt. Hoppas jag. På förmiddagen idag åkte jag en sväng till MIXEN, inte öppet såklart, men jag är ju förärad med en nyckel! Så nu har jag fyllt på pappersförrådet lite :-) Får se om det hjälper skapandet på vägen.


Har ialla fall bestämt mig för att text-skyltarna kommer att skrivas ut på datorn, så en röd tråd kommer finnas :-) I word-2007 som jag har finns det ju dessutom en massa roliga former och figurer att använda för att skriva i. Gillar speciellt drömbubblan. Antar att det inte finns några regler för hur man "ska" göra så jag testar mig fram. Är även väldigt förtjust i den vita gel-roller pennan, den gör susen ibland!

Ganska känslomässigt pyssel det här........Kommer på mig själv ibland med att bara sitta och glo på fotona, såååå söt unge! ;-) Å han är min! Har visserligen växt om mig på längden nu, grrrr. Tänkte göra ett par sidor i Jockes album också nu, innan jag fortsätter med det här. Det är nog bäst för jag har fått några arga blickar och grymtanden från honom......och det är kanske en bra idé att göra dem något sånär parallellt ifall det sker en plötslig enorm utveckling av kreativiteten under tiden!?

I morgon är det redan lill-lördag. Ska ju jobba såklart men det känns som vanligt helt ok. Visst man gnäller om att det är tråkigt att jobba och att man vill ha ledigt och så men trots allt så gillar jag det (för det mesta). Kanske inte är som andra?

Ha en toppenkväll!

Kramizar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det där blir! Hoppas få se det snart! Du glömde mig när du åkte till mixen;0) Fast jag ska dit imorgon*drömmer och längtar*
Och då är den trevliga butiksinnehavaren där då:0)Kram och Ha en bra vecka

Bettan sa...

Ohhh! Vad du är duktig.Jag tror att det kommer att bli JÄTTEFINA album, pojkarna kommer att bli jättestolta över sin mamma.Kram "moster"

Anonym sa...

Ha ha eller som Gert Fylking säger lilla patteklappar dagen!!! Va fint du gör till dina barn, fattar inte att du hinner. Dax för en date snart va? Var ju en hel vecka sen sist. :(

Anonym sa...

Hm är du 27? Jag blir 23 till hösten :) ....
Fina skräp-blad!
Kram

Mia sa...

Sååå... bra det blir! Ni är ju så söta alllihopa. Det där med suddningen fixade du ju helt superbt!
Var rädd om dig & krya på dig.
Kam//ma/mu