söndag 12 juli 2009

Det är jag igen!

Fick ett litet pysselryck såhär på söndagkvällen. Känns ju som lördag hela tiden nu när man är ledig........ Men va skönt det är! Bara att veta att man får sova tills man vaknar av sig själv och skrota runt i morronstassen hur länge man vill. :)
Knåpade ihop ett litet kort. Konstigt hur det kan vara så att man börjar på ett sätt men sen blir resultat ett helt annat. Nåja, jag är riktigt nöjd i alla fall.


Stämpelmotivet har jag fått av goa Gertrud, har inte använt den till annat än min banner innan, men nu passade den jättebra tycker jag. Även den lilla tagen "the Cats meow" kommer från henne. Så snygg! Så har jag använt lite av det jag vann i Lindas utlottning också, blombladen, den gröna pärlan och boksidorna bakom det mönstrade pappret. Eftersom motivet är en provdocka tyckte jag det passade alldeles utmärkt att sy lite också. Det blir ju supersnyggt och så är det ju roligt! Mina symaskiner står ju alltid framme så jag kan bara sätta mig och sy när det passar :)
I fredags träffade jag min superbästa kompis sen hur många år som helst tillbaka, Ullis. Vi grillade baconlindad marulk och åt aioli och avocadosallad till. MUMS!!!! Att det också gick åt hela två flaskor rosévin är en annan historia........Trevligt hade vi i alla fall! Gårdagen var något lat....men det kan man kosta på sig ibland.
Härnäst på schemat står ett besök i Bålsta hos en annan toppenkompis, på tisdag drar jag och grabbarna dit för en eller två dagar. Det ska bli jättekul, inte ofta vi hittar tillfälle att träffas.
Tills vi hörs igen, ha det så bra!
Stor kram!

12 kommentarer:

Bettan sa...

urläckert kort, visst blir det fint med sytt. Trevligt med semester, passa åp att njuta och vila opp dej!!!!
Kram "moster"

Hanna sa...

Wow, vilket snyggt kor du gjort!
Förstår verkligen att du är nöjd med det. :o)
Såå snyggt med de rivna papperen och alla läckra detaljer... kan inte se mig mätt på det! ;o)

Ha en trevlig vecka,
och en fortsatt trevlig semester!
Visst är det roligt att vara
ledig - det skulle man vara oftare! :o)
Kramar från Hanna

Suz/Kortmaja sa...

Underbart kort du gjort! Massor med fina detaljer på. Du är bara så bäst min vän! Krama pojkarna från mig...om du lyckas dvs.
Hörs snart!

Kramar Suz

Mia sa...

jättefint kort! som vanligt!!
Du är hur duktig som helst.
Passa på att vila nu & ha det så bra i Bålsta. Hälsa Tessan så gott & pussa grabbarna från mig!
kram //mamu

Lena sa...

Jag håller med övriga skrivare. Detta kort är så fantastiskt fint och du ska vara helnöjd med det.Kanon! Ha en jättebra vecka med massor av mys och utan klocka! Kram

Erica sa...

Kortetär fantastik fint. Förstår om du är nöjd med det.

Ha det så trevligt Bålsta.

Kram Erica

Gertrud sa...

Åh, vilken mysig helg du haft. Det är så det ska vara på semestern. Snyggt kort du gjort, vissla om du behöver fler. En stor sommarkram från Gertrud

Linda sa...

Tack för den snälla kommentaren. Jag syr ju inte lika ofta som dig, men när jag väl gör det tycker jag det är super skoj! Hade världens sjå med underkjolen, men efter 5 försök dvs en massa sprättande så blev det till slut bra =)
Vad skönt med semester! Har också semester, tänk dig, när man väl har ledig och tid för att pyssla så är inspirationen som bortblåst! *suck*, kanske hittar den nånstans i min röra =P
Ha det toppen!
KRAM

TinaStina sa...

Hej min vän!

Jag har uppstått igen! Bloggen har jag äntligen uppdaterat och nu jäklar kommer den inte att bli lidande så länge igen, någonsin!

Vad du är duktig! Dina kort blir bara finare och finare för varje gång. Du får verkligen till det med detaljer och färger och allt. Jätteinspirerande!

Kramar!

Annacarin sa...

Hej Marie-Louise, tycker att allt på din sida är så fint.. har en sak till dig på min blog..
Kram Annacarin

Hanna sa...

Hej igen!
Ville bara säga att du har lite grejer att hämta inne hos mig! ;o)
Kram,
Hanna

Lena sa...

Hej. Du har något att hämta inne hos mig. Kram Lena