lördag 12 september 2009

Lördagsmys....

....eller, nja, ikväll har jag en extra tonåring hemma vars mamma skulle bort och då blir det inte så mycket mys för min del. Vardagsrummet är barrikiderat (heter det så?? )av grabbar som spelar Playstation så jag är hänvisad till mig själv. Tur att jag har min kära dator till sällskap.....;) ;) Bara att inse att kidsen inte är så intresserade av att umgås...å andra sidan ser jag det som ett tecken på att de är trygga och mår bra ändå. De säger väl till om de behöver mig :)

Idag har jag haft ett lite annorlunda uppdrag.... jag har varit behjälplig vid ett bröllop. Brudparet bor i Japan, bruden kommer därifrån, och brudgummen kommer i från trakterna häromkring. Min roll i det hela var att hjälpa bruden med påklädning, strök en skjorta till hennes blivande make och fanns till hands typ. Precis när de skulle gå ut så lossnade ett axelband på klänningen! Paret fick smått panik....men som tur var hade de ju mig som kunde rädda det hela med ett par nålar :) Efter ceremoni, och skål, så var det dags för fotografering på några olika ställen utomhus och då var jag där för att rätta till klänningen och fixa enligt fotografens order samt köra dem i bilen till platserna för fotograferingen. Måste säga att det var ett glassigt jobb, att få betalt för att närvara.... Men väldigt kul eftersom brudparet var så tacksamma för min hjälp. Ovärderlig var visst ordet :) :)Efter fotograferingen så var det dags för middagen och jag var klar med mitt och kunde åka hem. :)

Under veckan som gått har det inte blivit mycket pyssel. Endast ett litet ynkligt kort som jag ska ge ihop med present till min nya brorsdotter. Har ju varit dunderförkyld och vill inte riskera att smitta henne eller de andra i familjen så jag har inte träffat henne ännu :( Hoppas det blir av imorgon. :)

Ett ganska enkelt kort, men det har tagit heeeela veckan att bli klar....... Nåja, jag har ju haft annat att göra också. Ny sykund, pysselkväll, samt en Inspirations-prova på-kurs i decoupage! Det sistnämda var en helt ny erfarenhet för mig, jättekul, kan nog lätt bli biten av ytterligare en grej.... Tyvärr så tappade jag den skål jag skulle göra i bordet och den gick sönder *snyft* men började även på ett fat som inte blev klart. Kanske visar upp det här om det blir bra. Kika hos Tina, hon gjorde jättefina saker.

Hoppas ni orkar läsa, det här blev långt! Ha en superbra lördagkväll!

Kram!

Ps. det finns några platser kvar på Scrapträffen hos Mixen den 26/9, häng på vettja! Se info i min sidebar Ds.

10 kommentarer:

Bettan sa...

Jättegulligt kort. "Liten" Alva, vackert namn.Han får det imte lätt lilla Felix, med så många "syrror" Såg familjan i tidningen. Hälsa till dom när du åker dit. Och du.... Krya på dej... inte rolilgt med förkylning.har själv lidit av den sen i lördags... Jag hälsade på hos Mixen och såg era decupage saker.... jättefint! Kram "moster"

Lilla Pyssel Inger sa...

Jag gillade kortet du har gjort riktigt fint, ha en trevlig söndag kramis från lilla pyssel Inger:)

Suz/Kortmaja sa...

Hallo... Hoppas du har det bra med alla tonåringar,de har ju förmågan att ta över hemmets lugna vrå. Kortet blev ju toppenfint,jag har ju sett det nästan färdigt ;)
Stor kram Suz

Hanna sa...

Hej!

Såå sött kort! :o)
Förstår att det tagit tid att göra! Jättefin vikning och många fina detaljer.

Låter kul med decoupage kursen! Har själv aldrig vågat mig på att prova detta. Ser såå svårt ut!
Men det verkar samtidigt jättekul.
Skulle vara jätteroligt om du visade fatet här tycker jag! ;o) Man blir så nyfiken!
Men vad tråkigt att du tappade skålen. :o( Men det är ju sådant som händer, eller hur!?

Hoppas du har det bra med tonåringarna! ;o)
Ha det bra,
kramisar från Hanna

Annacarin sa...

Kul att vara ovärderlig.. hi hi kanske inte händer så ofta!
Jätte sött kort, och Alva är ju så fint namn. Söt var hon också!
Vet hur det är med tonåringar.. här har Ps 2 gått med careoke blandat med guitarhero på övervåningen och tv på bottenvåningen. vi har ju 4 tonåringar själva och den ena tjejjen hade pojkvännen här plus att kusinen varit här hela helgen från Söderköping..! 6 tonisar alltså och buset på 4...
men än lever vi, ett gott tecken!
Många kramar Annacarin

Tussemaja sa...

Verkligen gulligt kort! Och jag förstår dig... när barnen blir större så vill de inte riktigt mysa med morsan. Men man vet att man är behövd när maten ska fram :) Vi ses snart!

Mia sa...

Jättefint kort! till Alva.
Låter som om du har haft en ganska trevlig helg också. Brudparet hade tur som fick dig till hjälp & att det var så fint väder!
Ses i morgon//kramiz, mamu

Lena sa...

Jättegulligt kort du har gjort, sött namn med Alva. Jag har prövat på decopage och tyckte med att det var roligt. Fast scrapbookingen är roligare! Ha en bra vecka. Kram Lena

Tussemaja sa...

Hoppas att du fått upp spegeln utan allt för mycket synliga missöden. Kram!

TinaStina sa...

Suuupergulligt kort! Vilken jättsöt nallestämpel och TACK för tipset på ny vikning!!! Har som bekant fastnat i min z-vikning och behöver nya uppslag :)

Kan tro att du var ovärderlig för bröllopsparet... och vilken jätterolig uppgift det måste ha varit!

Jo du... tonåringar i alla ära! Min dotter kom hem kl 01.00 natten till söndagen med en kompis. Sen visade dig sig inte förrän till frukost... kl. 13.00. Sen försvann de igen in på rummet och kom åter ut mot kvällningen bara för att direkt dra in till stan. Middag åt hon ensam framåt 21.00. Men jag tror vi mammor (och pappor) behövs ändå någonstans :)

Ja, det var synd på din fina skål men jag ser fram emot en bild på fatet :)

Bamsekramen!
Tina