söndag 6 september 2009

Nybliven faster, ugglor och lite annat ;)

Hej kära vänner! Vips så var det söndag igen då... Har haft lite kul saker för mig i veckan.

Jag har blivit faster igen! (5:e gången...) I torsdag föddes en liten tjej som ska heta Alva. Jag har tyvärr inte fått träffa sötnosen än eftersom jag har åkt på en jäkla förkylning och det fanns förhållningsorder från BB. :( Bättre att ta det säkra före det osäkra, jag hinner nog hälsa på. Fick ett foto av henne i alla fall :) Och så hinner jag göra klart kortet..... hihi
En kväll fick jag celebert besök av Suz! Hon var ju nyfiken på lyan och då fick hon även äta med mig o grabbarna. Klart man bjuder på mat när man får nåt såhär fint......
En helt UNDERBAR korsett fylld med en massa gott. Såg ju den på hennes blogg när den var klar, men inte trodde jag att det var jag som var mottagare! *superglad* :) :) Vi passade på att pyssla en stund också, så KAOS arna är nästan klara. (Det kanske tom med blir ett inlägg till idag....)
Den här helgen är jag utan barn igen. Det känns ganska ok, vet ju att de inte är långt bort och att de har det bra även utan mig :) Det är kanske inte så dumt med "ensamtid" ändå när man tänker på det... Tog en sväng till IKEA i Linköping igår. Behövde fylla på med lite porslin och annat piff till huset. En del jag ville köpa var tillfälligt slut så jag får åka igen senare...väldigt synd... INTE, hihi, jag älskar att gå på IKEA! Det värsta är att det ALLTID blir dyrare än planerat.... På kvällen blev det bio med en kompis, vi såg "Sommaren med Göran" . Riktigt rolig film!

Senare idag ska jag på födelsedagskaffe hos min syster, hennes sambo fyllde år i går. Jag tror jag slagit personligt rekord i att göra ett grattiskort snabbt, har knåpat ihop ett idag, som jag tycker blev riktigt bra!

Dubbelsidigt ugglepapper från Kaiser och bazzil cardstock, köpt på Mixen, prickigt bakgrundspapper från Panduro. Sydde på maskin runt om. Bakelsen har jag fått av Lena. Gjorde egna blommor, den gröna delen är utklippt från blommor som finns på baksidan av ugglorna, den prickiga har jag ritat. Har kommit på att jag tycker det är såå roligt att göra egna dekos och att sy blir ju supersnyggt! Gillar!
Det var allt för nu, men har ju som sagt lite saker som ligger och väntar på att bli klart så jag är nog snart tillbaka!
Kramizar från mig!

10 kommentarer:

Lena sa...

Vilken fin korsett du har fått och kortet får det bli en liftvarning på, urtjusigt! Ha det bra. Kram Lena

Suz/Kortmaja sa...

Så roligt att du blev glad raring och jag gör gärna en till när man får så där god mat;0) Kortet du gjort är så fint ,vill gärna ha den bakelsen...Den står på önskelistan. hörs snart
Kram Suz

Mia sa...

Blr avis påden fina korsetten. Visserligen har jag gjort en egen, men den du fick är ju hur fin som helst.
Kortet blev verkligen bra. Har ju sett det på riktigt
Ha en bra kväll//kram//mamu

Andrea sa...

It`s very cool! Great job!
Many greetings
Andrea

Hanna sa...

Hej!

Vad kul det låter med pysselträffen! :o)
Förstår att du blev glad över korsetten Suz gav dig, och du är verkligen värd den! :o)

Och vilket läckert kort du gjort!
Ugglepapperet var väldigt snyggt och färgläggningen var jättefin! Vad färglägger du med för färger/pennor? Jag vet, jag vet - jag är extremt nyfiken av mig! ;o) *ler*
Förstår att du är nöjd med kortet - det är jättesnyggt!
Blommorna var så häftiga, kul med egna dekorationer!
Måste nog testas någon gång! ;o)

Ha det bra,
kramar från Hanna

Annacarin sa...

Tjenamors! Men vad kul att det var du som fick korsetten den är verkligen supersnygg! IKEA!! Så kul, var där fast i Göteborg för ett par helger sedan.. skulle reka läget lite men så klart följde det med lite hem.. hi hi det hör liksom till! Snyggt kort, roligt för det är precis den stämpeln jag börjat med till mitt nästa kort! En läckerbit! Jag tyckte dina ''knappblommor'' var jätte snygga!
Får se om du hinner med något nytt inlägg innan jag loggar ut... ses...
Kram Annacarin

Unknown sa...

Jag säger som alla andra blir lite avis på korsetten och ugglekortet är supersnyggt tror nog minsann att vi måste ta en pysselkväll så du kan visa mig hur man knåpa ihop sina egna dekorationer :D

Puss och kram!

Lena sa...

Hej hej!
Du frågar vilket papper jag stämplar upp på. Om det är lite tjockare papper du fick så är det albumblad från Clas Ohlson. Ett tunnare papper som jag också gillar är ett promarkers papper från Scraplyckan. Nu har jag liftat ditt ugglekort lite grann. Samma papper och stämpel. Skulle göra ett kort till en kille som fyller 20 och tack vare dig så fick jag inspiration. Ha det gott. Kram Lena

Nina sa...

Förstår att du blev glad över korsetten, den är superfin =)
Gillar ditt kort massor! Och speciellt blommorna, är också inne på att försöka göra egna dekos just nu...
Kram Nina

Tussemaja sa...

Förstår att du blev glad! korsetten är ju helt underbar. Har inte sett den live men däremot Suz som hälsade på i Linköping :) Var inte riktigt beredd på det men kul att träffas.
Vi ses på scrapträffen i Nyköping?!