lördag 5 december 2009

Gå-bort present

Idag har jag jobbat på Mixen. Det ska vara lördagsöppet de sista helgerna fram till jul och Mia behövde en stand-in idag, självklart ställer man upp! Det är ju så himla kul att bara vara där, inte blir det sämre av att det faktiskt är likasinnade som kommer och handlar =) Fick även sällskap en stund av Bettan som behövde färdigställa några julkort hon ska skicka. Mycket trevligt! Inte att förglömma, Suz tog sig tid att titta till mig också. =)Hann med att pyssla lite jag med. Huvuduppgiften idag var en gå-bort present. Jag ska strax till en kompis och dricka lite glögg och då tänkte jag att hon ska få denna.......

En "mys-påse" igen! Den här gången med ett stort ljus som redan var dekorerat, men jag ville ändå göra nånting med det, så jag stansade ut stjärnor med en cookiecutter die med "belt loops" och trädde pärlband igenom. Under den en remsa som jag stansat kanterna på med en Martha Stewart-punch. Papprena kommer från Bo Bunny. Cellofanpåsen gillar jag massor, den har flat botten. Den är så pass hög att t.ex en flaska får rum men jag har kapat den lite.

Närbild på ljuset:

På tändsticksasken:

Och på "etiketten":

Även här har jag stansat kanterna. Den lilla ängeln är så söt tycker jag! Den fick jag av Tina i födelsedagspresent. Texten är en separat stämpel. Påsen innehåller även lite mörk choklad, det brukar ju funka som humörshöjare! Eller?

Det mesta av materialet hittar du i butiken.

Ja, gott om ljus är det ont om i dessa dagar, så bilderna kunde ju varit bättre, men vi får hålla till godo med det som är =)

Nu känner jag nog glöggdoften nå mina närborrar....bäst att snofsa till sig och gå över till Chatrine innan hon dricker upp allt!

Önskar alla mina vänner en riktigt skön lördagkväll!

Kramen!

3 kommentarer:

Mia sa...

Mmmmm.... me like!!! Måste nog "härmas"
Kram//mamu

TinaStina sa...

Åh vilken fin presentpåse! Jättesnyggt ljus och tändsticksask och etiketten är ju toppenfin! Gillar verkligen textstämpeln, finns den på Mixen?

Hoppas du får en bra vecka. Jag har börjat bearbeta jobbångesten :)

Kramar!

Suz sa...

Så fint det blev,hoppas hon blev glad.Det skulle jag bli;)
Ha en bra dag fast det är tråkmåndag!
Kram Suz