söndag 14 mars 2010

En ask och ett flaskkort

Detta har hittills varit en riktigt bra helg! En stor sol från en klarblå himmel och mina gullungar kom i fredags. Det blir ju flera promenader om dagen med det lurviga monstret jag för tillfället har hand dom också, väldigt bra sätt att faktiskt ta sig ut! Pojken sköter sig jättebra, fast jag tror dock att han saknat sin husse och matte lite, i alla fall första veckan. De kommer hem på onsdag, det kommer nog glädja honom tror jag!

Igår var jag på stan med yngstingen, han skulle använda presentkort han fått att handla kläder för. Det blev ett par jeans och en halskedja för det, sen hittade han två tröjor som han betalade med egna pengar. Det blev billigt för mamsen denna gång med andra ord! Inte kan man påverka vad han ska köpa heller, den pojken har en egen vilja! Han verkade ganska stolt över att ha shoppat för sina egna pengar, kallade sig för "shoppingkungen"=) Vi hade jättemysigt i alla fall, det gör jag gärna om många gånger, det gäller bara att viljan och lusten infinner sig hos grabbarna också =) På kvällen blev det ett besök hos kompisar, tacos och melodifestival! Supertrevligt, och kul att Anna vann, lite stolt är man över att vara Nyköpingsbo då... Två av medlemmarna i familjen vi hälsade på har fyllt år nyligen så jag knåpade ihop detta:

En ask, innehållande ett presentkort på kläder. Det funkar alltid hos tonåringar, framförallt tjejer.... Hon fick även lite nageldekorationer =)

Pappa Janne vill nog inte ha nagelkrafs så han fick en flaska vin i stället =)

Får inte glömma att skryta lite till om min goa 11 (12 i juni) åring. I morse så letade han fram ett recept på nätet och gjorde amerikanska pannkakor samt jordgubbs-banansmoothie till oss. Jag fick hålla mig borta, vet inte om det kan va så att jag lägger mig i annars......???? ( har nämligen fått höra: Mamma, jag är faktiskt snart 12 år, du behöver inte hjälpa mig med allt...) Jag tog en promenad med hunden under tiden. Mums va gott det var, jag röstar för fler såna söndagsfrukostar!!

Nu ska jag nog ta mig samman och städa (urk) lite. Det syns att det behövs när solen kommer fram!

Ha en underbar söndag!

Kramizar

7 kommentarer:

Suz sa...

Hej igen;) Vad mysigt ni haft,härligt att umgås med sina barn,inte fel när de gör go frukost också;)Vad fina grejer du gjort,det är så roligt att ge bort lite pysslat.
Ha det bäst krama grabbarna om du får.
Kram Suz

Lena sa...

Jag älska den där filuren du har på vinflaskan. Han är så söt. Du är duktig på kort.

Janne sa...

Stort tack för flaskan och vinet!

TinaStina sa...

Hej vännen! Jättefina presenter. Gillar blomman på paketet massor.

Shit vilken duktig grabb du har! Kan säga att jag aldrig råkat ut för att någon av mina ungar gjort en sån härlig frukost till oss.

Hoppas vi ses på tisdag!

Bamsekramen!
Tina

Mia sa...

u har ju varit riktigt produktiv!!
Och Pojken ser ut att ha det riktigt bra!
Ar det din slaf han ligger i monne! :)

Maria sa...

Hej.
Ingen dålig frukost där inte.
Låter som ett recept värt att testa.
Gillar blomman du gjort på paketen.
Lilla mostret kommer säkert att bli glad att få komma hem efter flera veckor borta.
Borta bra men hemma bäst gäller säkert hos hundar oxå.
Lycka till med vikningen.
Maria

Lena sa...

Hejsan!
Ta en kik in i min B-logg. Kör en liten utmaning där.
Hoppas du vill vara med. Kram Lena