onsdag 31 mars 2010

Krokig gumma & gubbe =)

Igår var jag på träff med Pysselpinglorna! Lika skojigt som alltid. Passade på att göra ett beställningskort till ett par som fyller 70 resp. 80 år, samma dag. De ska få kortet ihop.
Använde mig av stämpelmotiv från Stämpelboden, en krokig gumma och en krokig gubbe som jag maskat ihop. Så mysiga tycker jag!

Kompisen som beställt det har hämtat kortet och hon var jättenöjd så då får väl jag också vara det ;)

Idag var jag och handlade en herrans massa godis som jag lagt i påskägg och ska ställa ut på fikaborden på jobbet imorgon. 6 kg köpte jag, vet ni hur mycket godis det är!! Massor!!! Ser nästan inte gott ut i sån mängd... men bara nästan =) så imorgon kommer man väl studsa runt som en duracellkanin på nåt uppåttjack! Eller så kan man låta bli godiset...eller...inte... hehehehe.

Snart lite långhelg. Jag har inga barn from fredag eftermiddag så på kvällen kommer en kompis på lite mat. Eller rättare sagt hon tar med sig maten, jag behöver inte göra ett dugg, bara se söt ut och upplåta mitt hem. Blir ju inte så svårt =) Senare i helgen blir det mat hos mamsen och pappsen och på måndag ska jag hänga med Marita till Norrköping på scrapträff! Det ska bli jättekul!

Nu är det dags att smörja och putsa upp kvasten innan jag påbörjar färden till Blåkulla i morgon. Vi ses väl där?? Om vi inte hörs önskar jag alla en riktigt glad påsk!

6 kommentarer:

Sindra sa...

Vilket snyggt kort du gjort! Fint med maskningen! Jag har precis testat att maska. Det är riktigt roligt! Har inne fått till något kort med det än...men det kommer :)
Då ses vi i Blåkulla då! ;)
Glad Påsk!

Lena sa...

det här kortet ska du vara väldigt nöjd med. Det är kanonfint och humoristiskt. Visst syns vi på Blåkulla. Glad Påsk. Kram Lena

Britt-Inger sa...

Hel läckert kort. Dom är ju så charmerande dessa stämplar.. ;)
GLAD PÅSK!!!!!
Kram, Britt-Inger

Gertrud sa...

Vilket kul kort. Vill också önska dej GLAD PÅSK. Kram Gertrud

Therese Fredriksson sa...

Kortet är toppen, fint maskat, målat och komponerat. Hoppas ni får underbart kul i Norrköping och givetvis att resten av påsken blir härlig också. Stor kram

Carina sa...

Så mycket fint du har gjort! HAr också dessa underbar stämplar, smart att maska ihop dom. Ska jag spara i pysselminnet... Ha det gott!