tisdag 23 november 2010

Snöstorm och en liten scrapträff!

Japp, det är vad vi har i den här delen av landet och jag antar att det är likadant hos de flesta idag! Jädrar vad halt det blivit på vägarna under dagen, ikväll har man nog gjort klokt i att låta bilen stå och själv kura hemma.

Just nu känns det som om det är mörkt mest hela tiden, i alla fall den tid man spenderar på hemmaplan. Övrig tid är man ju på jobbet! Bara måndag-fredag hela tiden och ingen helg..... Eller så kanske jag inte tar vara på tiden på rätt sätt? Som ikväll t.ex. Har mest suttit och surfat runt, småpratat lite med grabbarna, hamnar vid datorn igen och inget vettigt blir gjort! Har överhuvudtaget problem med just tisdagar, det är tråkigt och är alltid som tröttast den dagen i veckan. Men nu ska jag inte gnälla, det är ingen som tycker är roligt att läsa/lyssna på plus att det tar en massa energi i onödan! :-)
I morgon är det ju redan onsdag och jag ser fram mot helgen, särskilt lördag då det är pyssel som gäller hela dagen!
Jag ÄLSKAR scrapträffar, så himla roligt att inspireras av andra IRL i timmar. Det brukar ju ingå en stor portion skratt och glädje, det är verkligen att få tanka positiv energi! Just därför bestämde jag mig sen ett par veckor tillbaka för att försöka dra ihop ett gäng till helgen. Vi kommer hålla till i Medborgarskolans lokaler intill Mixen, och eftersom jag har tumme med ägarinnan (*skratt* det är ju min mamma) så kan den som vill handla lite också. :-)

Finns det fler som inte har så långt att åka och vill komma så är det följande som gäller:

Tid: Lördag 27/11, kl 10-17
Plats: Medborgarskolans lokaler, Högbrunnsvägen 2, Nyköping
Kostnad: 50 kr, ingår fika (glögg, pepparkakor, kaffe, osv....) samt lån av verktyg, cuttlebug etc.. Betalas på plats.

Meddela gärna om du kommer så att vi får en uppfattning om hur många det blir, supermillis@live.se

Jag nämnde ju i förra inlägget att jag höll på med ytterligare ett kort med hänglarmotiv..... Det kommer här:

Lite mer färgglatt än vad som är vanligt hos mig :-) Rätt nöjd med resultatet.
Insidan:

Nästa kort, ett änglakort som är till en födelsedag, men fick inte vara ett "grattiskort" och inte juligt:

Ängeln är embossad direkt på mönsterpappret. Känns lite ovant att inte ha flera olika lager, men det blev bra så här med!
Insidan ser ut som följer:


Nu är ju faktiskt den här tråkiga tisdagen slut! Dags för mig att gosa med kudden, imorgon är ny dag! Sov gott mina vänner!

Kramizar!

3 kommentarer:

Bettan sa...

Jättefina kort, jag kollade dom live idag hos mixen. Kram "moster"

Erica sa...

Vilket jätte fint och härligt kort du gjort. Pysselträffar är alltid roligt. Blir ofta mycket skratt och roliga minnen.

Ja här har det varit snöstorm med. Lite lugnare nu så det blir nog en stund ute senare med barnen.

KRam Erica

Maria sa...

Fint och färgglatt kort det första.
Det andra lite vintage med söta stämpeln embossad. Jättesnyggt.
/Maria