onsdag 16 februari 2011

Grattis till ytterligare en 16-åring

Jodå, det pysslas litegrann här...Har en hel hög med inspiration, känns skönt att den återvänt även om den inte är lika glödhet som förr...Pyssel i alla dess former är ju verkligen balsam för själen och ett fantastiskt bra sätt att stressa ner, slippa tänka på jobb, och skjuta bort negativa tankar! :-) Synd att man måste lägga ner så mycket tid och kraft till sitt arbete....blir inte så mycket kvar ju ;-) Längtar till den 2/4, då är det Scrapträff på Mixen igen, en av höjdpunkterna på året!

Sedan senaste inlägget har vi hunnit ha kalas för stora killen. Huset fullt av folk, jag tror inte vi varit så många här nån gång sen jag flyttade in. Stökigt, rörigt och roligt, många barn i vår familj/släkt! Har lite svårt att förlika mig med att jag har ett barn som fyllt 16 (!), alldeles nyss var han ju liten..... (jag vet att jag sagt det förut...) men om sanningen ska fram så trivs jag bättre som mamma till äldre barn än som småbarnsförälder.... Bara det att det går så snabbt och man vill ju liksom ha dem kvar!! Min yngsta pys fyller 13 i sommar så då är det tonåringar för hela slanten :-)

Lite bilder på barnen/ungdomarna som var här på kalas :-) (De vuxna är inte lika söta att titta på ;-) bara en av mammorna slank med på ett hörn... )





Senaste alstret då!
Det är ett kort till en tjej som fyller 16 år på fredag....Vet att hennes mamma brukar läsa här så jag hoppas inte hon skvallrar... ;-)



Ja ljuset behöver vi ju inte ens nämna mer..... Men jag tror i alla fall att kortet passar födelsedagsbarnet bra! Svart och rosa är snyggt ihop.... och så lite stickles på väl valda ställen såklart! ;-)

Ha en fortsatt bra vecka mina vänner!

Kramizar!

3 kommentarer:

Tussemaja sa...

Mysigt med lite kalas. Och kortet såg jag ju IRL och det är jättefint.

Annacarin sa...

den tjejjen kommer att bli nöjd!! Det är ett jättefint kort, gillar färgerna du använt.
Tiden går fort... jag vet, hinner inte med!
Ljuset är svårt fattar inte detta ,det är samma här. Jag tycker att jag riggar upp ljus så det ska räcka till när det är dåligt med ljus utifrån, men det blir ändå inte bra!
MEN snart blir det mer ljus ute.
Ha det gott, Kram Annacarin

Jenny W sa...

Vilket urläckert kort!