torsdag 10 februari 2011

Nä, nu vill jag ha vår!

Fy sjutton vilket busväder vi har haft idag. Mängder med snö har det kommit.....dessutom lyckades jag halka omkull riktigt rejält utanför jobbet. Det är förvisso ordentligt sandat, men självklart skulle jag gå precis på en fläck utan grus! Benet vek sig under mig och jag såg hur konstigt det böjde sig, tänkte...j-ar nu går det av! Samtidigt åkte en bil förbi som verkade sakta in så jag skuttade upp så gott jag kunde och försökte se oberörd ut......haha varför gör man så?? Haltade med nöd och näppe in i entrén och stod där på ett ben och kved en stund. Först vågade jag inte ens försöka gå, men när värsta chocken lag sig gick det ganska bra. Nu ikväll känner jag av det kan jag säga! Har nog tänjt ut ledbanden "lite" och känner mig mörbultad i hela högra sidan så fredagsträningen är i fara :-( Jag är glad att det inte gick värre i alla fall!

Inte värre än att jag har varit duktig och bakat bullar! På söndag väntar födelsedagskalas för 16-åringen och jag vill ju inte vara sämre än att jag bjuder på hembakat :-) Det doftar ljuvligt i hela huset nu, får tom lust att baka mer ;-) Men det får räcka för idag, hinner ju i helgen också, och gör jag inte det så finns det ju de som lever på att baka kakor och annat så det ordnar nog upp sig!

Har gjort ett kort till "pysen" såklart. Han skulle nog undra om han inte fick ett handgjort från mig :-) Lite shabby och tilltuffsat och ganska grabbigt, eller?

Som de flesta har jag problem med fotoljuset, jag är ju aldrig hemma när det är dagsljus. Ännu en anledning att längta till vår och sommar alltså :-) Allt material från Mixen.

Ha en trevlig kväll, kör försiktigt, det är sladdrigt ute, åtminstone i dessa trakter!

Kramizar!

2 kommentarer:

Bettan sa...

Vilken tur att du inte "gick sönder", hade varit väldigt tråkigt om benet hade fått gips eller om du fixat så händerna inte kunnat hålla på att pyssla.... Då hade Alex kanske fått baka bullarna själv....
Var försiktig i imorgon på väg till jobbet., Kram "moster"

Suz sa...

Säger som Bettan,tur att du inte gick av!Antar att du är mör idag :( Krya på kroppen. Det där kortet...Så j*v fint,snacka om att få till killkort perfekt :)
Stor kram Suz