måndag 1 oktober 2012

Alternativt pyssel :-)

I princip HELA tiden arbetar min hjärna på olika projekt som innebär att jag får skapa på ett eller annat sätt, antingen nåt pyssel, kanske nåt syprojekt eller som nu, hemmafix :-) Det är inte alltid det blir något av det hjärnan tänker ut men ibland så blixtrar jag till! Jag gillar att kunna göra små saker till liten kostnad som gör stor skillnad. Med ensam-ekonomi är det ju lite så man måste tänka och de små sakerna piggar också upp tillvaron :-)
Jag köpte en tapetrulle på Rusta för jättelänge sen, kanske ett år sedan eller så, och jag köpte den helt enkelt för att jag gillade den och tänkte att jag säkert kommer på ett bra ändamål för den :-) Det finns en vägg/yta i mitt vardagsrum som egentligen är ganska värdelös, passar liksom inte till något och fyller ingen egentlig funktion (utom om man vill ha tex julgranen där) så jag tänkte försöka snygga till den lite.
Först såg det så här tråkigt ut:
Inte så kul!Nu ser det ut så här:
Bättre! (jag berättar inte hur irriterad jag var på tapetskrället innan den satt på plats.... men den sitter ju kvar än och jag har glömt att jag blev arg ;-) ) Nu får ju du som läser ingen helhetsbild av rummet, men håll med om att väggen i sig är lite snyggare i alla fall :-) Och det blir mysigt med tända ljus i hörnet nu när vi går mot mörkare tider. Man kanske skulle sätta upp en tavellist med nånting snyggt uppställt på också?

Nu vill jag önska dig en fortsatt bra vecka!

Kramiz!

Inga kommentarer: