lördag 26 januari 2013

Canvas och kort

Min äldsta brorsdotter fyller 15 (!!!!) år i morgon och idag blir det kalas hos henne. Jag har gjort en mini-canvas till henne av digi-LO:n jag visade HÄR. Har modifierat fotot litegrann för tavlan.



Har skrivit ut fotot på vanligt fotopapper i samma storlek som canvasen, 15x15 cm. Därefter penslade jag canvasen med  Multi-medium och tryckte dit fotot varpå jag förseglade alltihop med samma lim och fick en målad look. Därefter chalkade jag kanterna på tavlan med Distress Ink.
Något suddigt...... hihihi

Upptäckte igår att Rusta har halva priset på just canvasar... så jag passade på att köpa på mig några, det är ju kul att göra personliga tavlor :) Det kommer att bli fler av det här slaget, helt klart :)


Ja...och inte kan man ge bort presenter utan att ha pysslat ett tillhörande kort, eller? Jag är lite trött på mig själv dock, för jag tycker att alla  mina kort ser likadana ut och jag vill verkligen bli bättre på färgläggning.......

Mina "m" är visst slut så jag använde Omega-symbolen (??)  Funkar ju det också ;)Det supersöta motivet är en digi från Saturated Canary. Om jag hade hälften av den tjejens talang skulle jag vara mycket glad..... ta en titt där vettja :) 

Inga kommentarer: